Meitä rajoittaa uskomukset

Meitä rajoittaa uskomukset

Yrittäjyyden polulla kulkiessaan monet meistä kompastuvat jossain vaiheessa rajoittavien uskomusten ansaan. Nämä uskomukset voivat hidastaa kasvuamme ja menestystämme, jos emme tunnista niitä ja pyri voittamaan ne. Jaan sinulle kolme uskomusta, joihin minä olen yleisimmin törmännyt yrittäjien kanssa.

1. En tiedä mitä tulisi tehdä

Tämä uskomus voi iskeä jo lähtöviivalla, saaden meidät epäröimään strategiamme toimivuutta. Päädytämme ehkä räiskimään markkinointia sinne tänne, toivoen parasta. Mutta lopulta huomaamme, että ihmiset jäävät jumiin eivätkä etene yrityksen markkinoinnin kehittämisessä. Syynä tähän voi olla se, että emme ymmärrä miksi strategia on tärkeä ja miten se vaikuttaa koko markkinoinnin onnistumiseen.

Kuinka tunnistaa: Huomaatko itsesi toimimasta ilman selkeää suuntaa? Onko strategiasi ​epäselvä tai sitä ei ole lainkaan? Jos vastasit kyllä, saatat olla jumissa tämän uskomuksen kanssa.

2. Ulkoinen rajoittava uskomus

Tiedämme mitä meidän tulisi tehdä, mutta jokin ulkoinen tekijä jumittaa etenemistämme. Esimerkiksi ajattelemme, että meidän täytyy rakentaa täydelliset verkkosivut tai luoda valmiiksi kaikki somepostaukset ennen kuin voimme aloittaa markkinoinnin. Tämä johtaa siihen, että emme etene paikasta A paikkaan Ö, koska luulemme muiden asioiden olevan tärkeämpiä. Hierot blogiartikkeleita ja webinaarin materiaaleja hamaan loppuun ja asiat eivät vaan etene.

Kuinka tunnistaa: Huomaatko, että odotat täydellisiä olosuhteita ennen toimintaan ryhtymistä? Onko sinulla tapana lykätä tärkeitä askelia siksi, että jotain puuttuu tai on kesken? Jos vastaus on kyllä, olet saattanut langeta tähän ansaan.

3. Sisäinen rajoittava uskomus

Tiedämme, että meillä on kykyä, mutta jokin sisäinen tekijä estää meitä etenemästä. Tämä voi olla esimerkiksi tunne huijarisyndroomasta, jossa pelkäämme paljastuvamme huijareiksi tai ettemme ansaitse saavutuksiamme. Näin käy vaikka olisimme hyvin kokeneita ja huippuasiantuntijoita.

Kuinka tunnistaa: Tunnetko itsesi joskus huijariksi? Epäiletkö omia kykyjäsi tai pelkäätkö epäonnistumista? Jos vastasit kyllä, tämä uskomus saattaa olla esteenä matkallasi.

Voita rajoittavat uskomukset!

Tunnistaessasi nämä rajoittavat uskomukset voit alkaa pohtia, kuinka voisit voittaa ne. Luo selkeä strategia markkinointiisi, älä odota täydellisiä olosuhteita vaan ryhdy toimeen, ja työskentele itseluottamuksesi parantamiseksi. Lupaan, että kun voitat nämä rajoittavat uskomukset, tulet näkemään huomattavasti parempia tuloksia yrittäjänä. Joten päästä irti rajoittavista uskomuksista ja anna yrityksellesi mahdollisuus!

Marketing Strategy Canvas – yhden sivun markkinointistrategiapohja

Markkinoinnin suunnittelu kannattaa aloittaa markkinointistrategian laatimisella. Se ohjaa markkinointisuunnitelmaa ja sen toteutumisen seurantaa. Lataa itsellesi maksuton Marketing Strategy Canvas ja ohjeet sen käyttöön.

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top