Millainen on hyvä otsikko
8/10 lukee otsikon ja vain 2/10 sisällön. Tästä syystä otsikon tulee olla huomiota herättävä ja kertoo lukijalle minkä hyödyn, edun tai mahdollisuuden hän lukemalla eteenpäin voi saavuttaa. Huonosti toimivalla otsikolla menettää koko julkaisu arvonsa.
Hyödynnä näitä:
Tehosteena luvut
Käytetään persoonan tai asiakkaan omaa kieltä
Kysymys muodot: kuinka, miten, missä

Otsikkoja on tutkittu. DigitalMarketin tutkimuksen mukaan seuraavanlaiset otsikoinnit tuottavat avaamisen osalta parhaimmat konversioluvut.
Parhaat otsikot sisältävät:
- Etu tai hyöty
- Herättää uteliaisuuden
- On suora tarjous
- Luo kiireen tunnetta
- On inhimillinen
- Omaa uutisarvoisuutta
- On kertomuksellinen
- Muihin vetoaminen
- Sisältää lukuja tai määriä

Esimerkkejä otsikoista:
”Kuinka Marikasta tuli huippusomettaja” – Etu tai hyöty
”Onko Facebook kuollut?” – Uteliaisuuden herättäminen
”Varasta nämä ohjeet somessa onnistumiseen” – Suora tarjous
”Huonoja uutisia, valikoima vaihtuu, tarjouksen voimassa vain tämän viikon” – Kiireellisyys
”Kuinka Kalle sai kasvatettua someseuraajien määrää 100 %:tilla” – Kertomus
”Instagram muuttaa algorythmejään, mitä sinun tulisi tietää…” – Uutinen