8 tapaa brändätä blogisi

8 tapaa brändätä blogisi

Kahdeksan tapaa brändätä blogisi

Tällä videolla annan vinkkejä, kuinka voit brändätä oman blogisi.

Jos olet ajatellut brändätä oman blogisi, niin tämä on juuri oikea video sinulle. Brändäämällä blogisi ja vakiinnuttamalla sen blogiisi, auttaa se erottumaan joukosta, näyttämään ammattimaisemmalta ja houkuttelee lisää lukijoita blogiisi.

Aloitetaan blogisi visuaalisista ominaisuuksista. Hyvä visuaalinen ulkoasu voi motivoida lukijaa, herättää tunteita, parantaa ymmärrystä ja auttaa sanomaa välittymään nopeammin.

Menestyksekkään blogin kokoonpano tarkoittaa, että olet onnistuneesti koonnut, järjestänyt, kohdistanut ja jakanut ulkoasusi siten, että se on toimivuudeltaan ja visuaalisuudeltaan houkutteleva.

Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:

  1. Blogin yläosa

Koska tämä on ensimmäinen asia, jonka blogisi kävijät näkevät. On tärkeää, että se ei ole huonosti rakennettu. Ettei se pilaa heidän ensivaikutelmaansa. Hyvä blogin otsake sisältää sloganin, tunnuslauseen, moton tms. (se kertoo kävijöille, mistä blogissa on kyse) ja logosi. Aseta se valkoiseen tai avoimeen tilaan ja varmista, että elementit ovat luettavissa nopeasti.

  1. Väripaletti

Jotta voit visuaalisesti ilahduttaa kävijöitäsi, valitse blogiisi ainutlaatuinen väriyhdistelmä. Sen pitäisi sisältää yksi hallitseva väri, joka on brändisi ensisijainen väri sekä ensisijainen toimintoväri (painikkeet, linkit ja toiminnot). Valitse myös yksi tummempi ja yksi vaaleampi väri taustoille ja kirjasimille sekä yksi tai kaksi korostusväriä, jotka tuovat eloa ja korostavat jotain erityistä. Kun määrität brändin väripaletin, ole johdonmukainen sen kanssa.

  1. Fontit

Kun aloitat blogin brändäyksen, on myös tärkeää määritellä tiettyjä elementtejä koskevat fontit. Blogin brändäyksen yhteydessä sinun on määriteltävä kolme fonttia: otsikkopohjainen fontti, korostus- tai toissijaisen otsikon fontti ja leipätekstin fontti. Tämä auttaa sinua luomaan brändin tunnistettavuutta ja tekemään sisältösi helposti luettavaksi ja silmäiltäväksi. Muista käyttää näitä fontteja myös sosiaalisessa mediassa.

8 tapaa brändätä blogisi

  1. Kuvat ja sosiaalisen median painikkeet

Kuvat tarjoavat energiaa blogiisi, varsinkin kun ne esitetään tavalla, joka täydentää muuta blogisi sisältöä. Ne myös helpottavat lukemista. Nykyään ihmisten huomion alue on vähentynyt dramaattisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että joku todennäköisemmin lukee koko blogiviestin, jos se on jaettu osiin. Varmista siis, että jaat sisältösi osioihin ja lisää muutamia vakuuttavia kuvia. Jokaisen kuvan pitäisi olla jaettavan arvoinen.

Sosiaalisen median painikkeita on kahta tyyppiä: sosiaalinen profiili ja sosiaalisen jakamisen painikkeet. Miljoonat ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa päivittäin saadakseen tietoa, joista he ovat kiinnostuneita. Kun artikkeleitasi on jaettu paljon, se merkitsee entistä enemmän blogisitietoisuutta. Siksi on tärkeää sisällyttää sosiaalisen profiilin painikkeet (jotka ovat yhteydessä kaikkiin sosiaalisiin profiileihisi) ja sosiaalisen jakamisen painikkeet (joten kävijät voivat helposti jakaa sisältöä omissa sosiaalisen median profiileissaan). Voit värittää ne brändisi väripaletin mukaan.

Lataa ilmainen brändäyksen alkeet opas

Muita tapoja aloittaa blogin brändäys

Koska itsessään jo brändi on moniosainen käsite, brändistä on tullut laajalti käytetty termi. Brändisi identiteetin parantaminen ei ole riippuvainen vain blogisi visuaalisesta esityksestä. On olemassa monia muita tapoja tehdä blogistasi tunnettu, luotettavan ja laadukkaan tiedon lähteenä. Mitä muuta voit tehdä jotta voit muuttaa blogisi brändiksi?

  1. Julkaise mielenkiintoisia ja laadukkaita viestejä

Olisi annettava lukijoille syy palata blogiin ja jatkaa lukemista. Kun julkaiset laadukasta sisältöä, haluat myös varmistaa, että ihmiset tietävät, että olet uudelleen julkaissut. Vietä siis aikaa tietoisuuden edistämiseen sosiaalisen mediassa, foorumeissa tai muualla vastaavissa. Kun joku saapuu blogiisi, on hyvät mahdollisuudet, että hänestä tulee säännöllinen lukija. Heille tulee osoittaa, että blogisi on kiinnostava, informatiivinen ja asiaankuuluva.

  1. Kommunikoi ihmisten kanssa

Toinen tapa säilyttää merkittävä blogi on saada voimakas yhteys lukijoihin. Kommunikoinnilla on vaikutusta, joten älä unohda sitä. Se on yksi orgaanisimmista tavoista kasvattaa brändiä, joten varmista, että käytät aikaa yhteyden luomiseen yhteisön kanssa. Yksi parhaista tavoista on sähköpostilistasi kautta. Vietä aikaa lähettämällä viikoittainen tai kuukausittainen uutiskirje pysyäksesi yhteydessä lukijoihisi. Voit myös järjestää Q & A-aikaa vastata heidän kysymyksiinsä, selvittää heidän ongelmistaan ja käyttää sitä suuntaviivana lisäparannukseen.

  1. Merkitse aiheeseen liittyvä sisältö

Kun olet keskittynyt blogisi brändäykseen, on myös tärkeää määrittää aihealueesi, jonka voit kattaa ja pysyä johdonmukaisena eteenpäin. Haluat jäädä omalle kapealle markkinaraollesi, mutta siellä on myös tilaa löytää samanlaisia aiheita. Jos blogissasi on esimerkiksi aiheena web-suunnittelu, siinä ei pitäisi olla artikkeleita puutarhanhoidosta tai molekyylibiologiasta. On kuitenkin hyvä tehdä artikkeleita suunnittelun kehittämisestä tai antaa web design vinkkejä kokemattomille freelancereille. Lisäksi selkeästi määriteltyjen julkaisujen aikataulu vaikuttaa brändin yleiseen kehitykseen. Lisää brändisi nimi selkeästi julkaisuihisi.

  1. Ryhdy asiantuntijaksi omassa markkinaraossasi

Lopuksi halutaan varmistaa, että keskitymme rakentamaan brändiä omassa markkinaraossamme. Onneksi tämä on melko helppo tehdä, koska se on yhteydessä jokaiseen vaiheeseen, jota olemme jo käsitelleet. Luotettavuuden lisäämiseksi on tärkeää luoda laadukkaita viestejä, viettää aikaa yhteydenpidossa yhteisön kanssa ja keskittyä blogisi visuaaliseen elementtiin.

Katso myös artikkelini – Bloggaa itsellesi brändi

Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmä

Liity mukaan Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmään yrittäjille. Ryhmässä sinulla on mahdollisuus oppia markkinoinnista, digitaalisen markkinoinnin työkaluista, automatisoimaan enemmän, säästämään aikaa sekä skaalaamaan liiketoimintaa.

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top