7 vinkkiä somessa erottautumiseen

7 vinkkiä somessa erottautumiseen. Sosiaalisessa mediassa on yhä vaikeampaa erottua joukosta. Tässä muutama vinkkiä, kuinka voit erottautua muista.

  1. Johdonmukaisuus. Jos tarkastellaan, kuinka monet toteuttavat somea, huomataan, että hyvin harva toimii johdonmukaisena. En tarkoita vain jatkuvaa julkaisemista sosiaalisessa mediassa, vaan myös sitä, että olet joku, johon ihmiset voivat luottaa. Monet jakavat uskomatonta sisältöä, mutta luovuttavat liian aikaisin. Some vaatii pitkäjänteistä työtä ja tulokset eivät saavu yhdessä yössä.
  2. Luo vahva visuaalinen identiteetti. Tutki markkinarakoasi ja varmista, että erottaudut myös visuaalisesti muista. Visuaalinen ilme sisältää värit, fontit, kuvamaailman, grafiikat ja muut elementit. Pysy yhtenäisenä visuaalisen ilmeen kanssa, jotta luot brändillesi muistettavuutta.
  3. Tee jotakin muutakuin sinun kilpailijasi tekevät. Bloggaavatko kaikki? Aloita podcast tai viikoittainen vlogi. Tee kuukausittain livelähetys Facebook-sivullasi. Kuhan toteutat ihan jotakin muuta kuin kilpailijasi.
  4. Käytä Facebook- ja Instagram-mainoksia. Jos haluat erottua joukosta sosiaalisessa mediassa, mikä olisi helpompaa, kuin valita kenelle sisältösi näkyy? Facebook- ja Instagram-mainosten kehittyneiden kohdistusvaihtoehtojen avulla saat sisältösi sinulle täydellisen yleisösi eteen. Ei tarvitse odottaa, että he törmäävät sinuun, googlettavat sinua tai näkevät sinut Instagramissa. Sinun täytyy mennä heidän luokseen.
  5. Kavenna kohdeyleisöäsi. Ole se, joka tunnetaan “tästä” asiasta. Ajattele esimerkiksi, kuinka täynnä kuntoilun markkinarako on. Ole se, joka auttaa naisia. Ei vain naisia – vaan uusia äitejä. Eikä vain uusia äitejä – vaan uusia äitejä, joilla on kaksoset. Kavenna alas niin pitkälle kuin voit. Sinun ei tarvitse jäädä tähän markkinarakoon ikuisesti, mutta se auttaa alussa luomaan vauhtia yrityksellesi.

  6. Some on kaksisuuntainen. Liian monet ihmiset pitävät sosiaalista mediaa yksisuuntaisena kanavana. “Julkaisen tämän tuodakseni liikennettä sivustolleni/myydäkseni tuotteeni/saadakseni uusia seuraajia.” Jos haluat erottua joukosta, kohtele sitä kuin kaksisuuntaista katua. Sosiaalinen media on väylä jakaa viestisi, mutta siellä kannattaa myös kuunnella ja auttaa. Mieti “miten voin auttaa tänään?”

  7. Tunne yleisösi. Ymmärrä asiakastasi paremmin.  Jos et tiedä millaisten asioiden kanssa kohdeyleisösi kamppailee, kysy! Kysy yleisöltäsi mitkä ovat heidän haasteena. Tällöin pystyt toteuttamaan sisältöä, joka resonoi parhaiten juuri sinun yleisösi kanssa.

Mitä sitten ei kannata tehdä? Tässä kolme vinkkiä siihen:

  1. Yli-innostuneisuus. Ajatustapa: “Ehkä jos kuulostan todella, todella innostuneelta, muutkin innostuvat!”. Innostus on mahtavaa, mutta liian monta “pysy kuulolla huomisen MAAAAHTAVISTA uutisista” -viesti heikentää uskottavuuttasi.
  2. Kopioit muilta. Jos kopioit muita, et tunnu ja näytä aidolta. Koska toimintasi ei ole sitä, mitä tavallisesti tekisit, se ei lopulta ole kestävää. Kiinnität enemmän huomiota kilpailijoihisi kuin yleisöösi, mikä tarkoittaa, että menetät monia mikrovaikutushetkiä.
  3. Pidät ihmisiä itsestäänselvyytenä. Meillä kaikilla on tavoitteita. Meillä kaikilla on unelmana saada 10 000 tai 100 000 seuraajaa. Mutta 100 uskollista, innostunutta fania on parempi kuin 1 000, jotka eivät välitä niin paljon. Panosta laatuun, älä määrään.
Katso myös videoni: Somestrategian neljä virhettä

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Vieritä ylös